mandag den 5. september 2011

Giv lidt videre...

Vi ved at alt hvad vi giver kommer trefold tilbage... Det er en fin talemåde og jeg tror det rigtigt i mange henseender...
Meeen lige nu tynder jeg ud i mine stoffer. Ikke at jeg tror jeg kan få for mange af disse lækkerier, men symaskinen kan ikke følge med og lur mig om ikke denne 70´er dille, som efterhånden har stået på en årerække, ebber ud inden skabet er tømt. 
Så var det jeg tænkte, her i min sygdomsramte elendighed, at jeg måske kunne glæde en kreativ sjæl derude i verden. 
Smæk en kommentar på min blog, linkt hertil, bliv fast læser eller gør noget helt fjerde og få en røvfuld lodder i smasken - så kan disse gamle klude blive dine!
Vinderen trækker jeg søndag den 18. september.


  Jeg får sådan lyst til at fortælle en lille historie fra vinteren.
Sømanden og jeg er på vej hjem fra København. Vi sætter os tilrette i toget. Stemningen er, som en stemning nu er to forelskede imellem (:
En kvinde omkring de 40 træder ind i kupeén (Øhh det hedder det så ikke, nu der ikke er kupeer i de normale toge). Hun er høj, slank, velklædt, bærer solbriller og ser i mine øjne lidt stram, sippet og sur ud.
Der går ikke mange minutter før hun begynder at vandre frem og tilbage til og fra toilettet. Flere gange sidder hun med sin telefon og beklager sig til Peter i den anden ende af røret. Som turen mod Århus skrider frem, får hun det værre og værre og en togkonduktør prøver at være hende behjælpelig. 
Vi ankommer til Århus banegård og folk vrimler ud af toget. Kvinden har tydeligvis brug for hjælp. Thomas tager hendes bagage og jeg tager hendes arm. Hun næsten kravler ud af toget, imens hun hvisker, at hun hedder Xenia. Allerede her begynder hun at takke... Hun fortæller at hun har fået et morfin præparat, som hun tydeligvis er overfølsom overfor.
Hun fortæller at hun bor i en af de nærliggende gader og vi siger at vi nok skal følge hende hjem. Hun begynder at græde, imens hun fortsætter med at takke for hjælpen. 
Vi prajer den forreste taxa udenfor banegården og fortæller at vi skal til Sct Pouls Gade. Fortæller at vi har en "patient" med, som skal sikkert hjem. Han udbryder angribende at vi må finde en anden, da han ikke vil have hende med!? (Jeg så rødt!! - sure gamle nar siger jeg bare!). Den næste chauffør i rækken er yderst venlig og kører os til hendes hoveddør.
Xenia forsætter med at takke og begynder igen at hviske, at hun er ved at indspille et teaterstykke, som hun gerne vil have os til at komme til for-præmiere på.
Vi gik derfra med en god følelse i maven. Solen skinnede og foråret spæde tegn var netop begyndt at vise sig.
Dagene efter smsede vi frem og tilbage, bare lige for at vide om hun atter var på toppen. En måned senere tog jeg min veninde under armen (sømanden kunne desværre ikke få landgang) og så Sweeney Todd på Århus Teater. Jeg brugte det meste af forestillingen på at gætte mig frem til, hvem den "mystiske" kvinde fra toget var. Denne gang var hun kromrygget, beskidt og ækel. "Ingen er bare det du ser"

112 kommentarer:

Helle sagde ...

de der klude må godt komme hjem til mig så hvis det er en give away du har gang i så er jeg med :)

jeg linker det fra min blog og på denne her Flere-Giveaway-Her

hvis det er ok :)

[Spitzenklasse] sagde ...

Sikke en fin samling, de må gerne komme hjem til mig og blive lavet om til noget til ham den lille, der melder sin ankomst her i slutningen af året.

Lene sagde ...

Sikke en smuk tanke at glæde. Andre i oprydningen.

Om jeg gade eje dem, det kan du lige tro.

Kærligste lene

MilAsBaNdilaS sagde ...

Med sådan tanker kan det kun være en hyggelig blog du har, jeg glæder mig til at følge med fra sidelinjen og krydser fingre for at jeg bliver den heldige modtager af din skønne bunke stof!

Linker selvfølgelig fra min blog, så jeg holder den gode karma :D

Anonym sagde ...

Skynder mig at smide en kommentar på din fine Blog så jeg måske er den heldige til dit fine stof og iøvrigt - rigtig god historie :) KRAM!!!

M sagde ...

Hej
Sikke en lækker stak skønne retro stoffer, de må da utrolig gerne komme hjem til mig og bo, så skal der nok komme noget lækkert ud af min symaskine.

Hilsen Mette en trofast følger.

Anonym sagde ...

årh.. hjertebank..!! Ville elske at give disse fine stoffer et nyt hjem - jeg vil meget gerne deltage.

Og i øvrigt - sikke en sød historie..

Karina (Korsholms Kreative Hjørne) sagde ...

Jeg melder mig gerne til din give away og jeg tager gerne alle de lodder jeg kan... i håb om at dette bliver min første give away jeg måske vinder:)

Kys en Frø sagde ...

Uha, melder mig gerne til at være den heldig :-)

Elisa With Nielsen sagde ...

Sikke en dejlig bunke stoffer, dem vil jeg da gerne vinde. Meldt mig som fast læser, og har linket :)

Katrine Neontråden sagde ...

Jeg vil også rigtig gerne være med :)

Rikke_ sagde ...

Sikke da en dejlig historie? :)
Fandt du ud af hvem hun var?

og en fin bunke stof også :)

Hende selv sagde ...

jeg vil også rigtig gerne være med.

Rablende mor sagde ...

Hvor var det skønt i hjælp hende.
Nogle gange er det de ting der betyder mindst for en selv, der betyder mest for alle andre.
Er helt sikker på hun aldrig vil glemme jeres hjælpsomhed :0)

Og bunken der er da for lækker.

Mette sagde ...

Nogen gange kommer der skønne oplevelser ud af at tage toget - eller besøge en blog :-) Mette

Anonym sagde ...

Wauuu siger jeg da bare for en lækkerbisken af en give away. Den ville jeg rigtig gerne have min små buttede fingre i:-).
Og ja du har så evig ret i at det er dejligt at glæde andre.
Jeg vil rigtig gerne være med i din flotte give away.
Hilsen Trine
tlevin@stofanet.dk

Unknown sagde ...

Du kalder det gamle klude - jeg kalder det guld. Den lækre bunke stoffer må meget gerne flytte ind her hjemme hos mig.

Malene sagde ...

De gamle klude må gerne komme hjem til mig og bo. Jeg blev helt rørt over din fine historie. Hvor er det rart, at enhver ikke er sig selv nærmest.
Kh. Malene

Månestrålens mamasita sagde ...

Hvor er er det bare en skøn og uselvisk tanke - det er da for skønt!

Jeg deltager meget gerne, og synes det fine stof vil klæde mine hylder :)

rockefår sagde ...

Jeg vil gjerne prøve lykken med denne kommentaren!

Jeg håper da aldri at dette skal gå heilt av moten - men hva bryr jeg meg vel egentlig om det;-) Jeg elsker retro-stoffer!

Grøntved sagde ...

Kom bare med en hel bunke lodder. Jeg vil gerne have del i kludene :o)

Vårglad sagde ...

Spennende! Prøver lykken med 2 lodd:) Kommentar og fast leser.

Annemette sagde ...

Det ser godt nok spændende ud (: jeg vil gerne være med, linker til min blog
s3quence.blogspot.com

Ditte sagde ...

Sikke en fin historie :-)

Jeg vil meget gerne "arve" dit stof :-) Linker fra min blog...

Knus

Canika sagde ...

Sikke en dejlig stak stof... Jeg delyager rigtig gerne, og melder mig som fast læser.. Glæder mig til at følge dig...

Trillemus sagde ...

Wauw en bunke lækker stof. Her holder 70´dillen stadig så jeg er helt klart med.

Kh Mette

Randi sagde ...

Hei!! Er glad jeg fant bloggen din!! For en flott premie, og ikke minst historie!! Det var sikkert utrolig gøy å se henne på teateret!
Da trekker jeg et lodd, forhåpentligvis et lykkelodd :) Det blir snart Giveaway inne hos meg også! Ha en fortsatt fin kveld!

Fru Melgaard sagde ...

Sikke en smuk og rørende fortælling<3.
Og helt vild lækker give away - Den er jeg med på:)
Kh. Louise

ulla sagde ...

Åh, de gamle klude må gerne komme her hjem:-)

DiSign-Keramik sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
DiSign-Keramik sagde ...

Åh, bare jeg var heldig, så jeg har lidt ekstra stof til mit projekt-sengetæppe til mig selv.

Dejligt at læse med på din blog.

Kh. Dianna

May Anne sagde ...

Det først man møder på din blog er et wau af et billede med udsigt..... Derefter rigtig god bedring... og ja tak vil meget gerne eje så flotte stoffer.....

Mette Volf sagde ...

Ja da - det er lige min livsfilosofi. Allerførst i min poesibog fra folkeskolen står der "vær mod andre som du vil at de skal være mod dig". Skrevet af min mor, og det er sådan jeg er opdraget.
Mette

Frk. Fie sagde ...

Hvem ville ikke gerne have sådan en bunke stof

Mette sagde ...

Sikke en sød historie :)

Jeg har linket til dig fra min blog og håber selvfølgelig jeg er den heldige :)

Lene sagde ...

Ja, tak jeg modtager da med glæde disse skønne gamle klude :)
Linker til dig på min blog

helle nielsen sagde ...

For hulan da. Midt i en lidt kedelige uge - så kommer du....
Hilsen Helle (buen4140@hotmail.com)

Unknown sagde ...

gamle klude er jeg besat af, kan slet ikke få nok, kom nu hurtigt frem til udtrækningsdatoen:)

Louise sagde ...

Dejlig tanke søde Camilla.....
Don't judge a book by it's cover.
knus og krydsede fingre fra mig

Anne sagde ...

Jeg vil gerne være med:)
Og hvor er det en fin historie - dejligt at I hjalp hende!

IF Stjernen sagde ...

Det er i hvert fald god karma både at dele dine lækkerier med mig, øh os ;-) og at hjælpe andre når de ikke har det godt.
En skønne dag kan det jo være en selv der har problemer.

Jane sagde ...

Skøn historie og giveaway, de fine stoffer skal være så velkomne hos mig ;O)

Retroknappen sagde ...

Underbara tyger och en fin berättelse. Har länkat från min blogg!

Stine Vasard sagde ...

MAsser af lodder til mig... Jeg bliver naturligvis fastlæser - og linker øjeblikkelig til min blog!! For de der klude SKAL jeg bare eje...og jeg er SLET ikke færdig med 70'er dillen!!

Unknown sagde ...

Det er det man kalder første hjælp. Dejlig historie.
Jeg vil rigtig gerne arve det stof, så derfor er jeg blevet fast læser, har linket dit indlæg og har nu skrevet en lille kommentar ;o)

Dorthe sagde ...

Ja det er svært at spå hvor lang tid endnu det er det er da helt sikkert velkommen hos mig. Har fulgt din blog i lang tid og melder mig nu også som fast læser.

Mette Ravn sagde ...

Sikken fantastisk bunke stof. Den må gerne bo hos mig! Du har hermed fået en ny fast læser. God bedring

Mette/Ravnemor

Rosas univers sagde ...

Sikke en dejlig historie! Bliver helt var indeni, og hvor er det bare godt at i hjalp hende.

Jeg vil meget gerne være med i den fine give away - for er du vimmer det er nogle flotte stoffer.

Mvh Susan

Dorte sagde ...

Ihh, jeg vil også gerne være med! Elsker ånden i blogland med at dele med andre af ens eget "overskud".
Tjek også min giveaway på mangebaekke.blogspot.com. Der er lidt til at varme sig i i vinterkulden...

Jeanne/Shelle86 sagde ...

Fantastisk historie... :) Jeg er ny læser her hos dig, men jeg er kommet for at blive. er Vild med din måde at formulere dig på! Jeg vil selvfølgelig gerne deltage i din give away... Er selv først lige begyndt at sy, så stof har jeg intet lager af overhovedet! Kunne være skønt med en lille "start pakke". Jeg har linket til dig fra min blog og smidt dig på min blogroll. Mvh. Jeanne

Marie sagde ...

Fint stof, bare man var så heldig at vinde det :-) Og iøvrigt fin blog :-)

Mvh Marie (misen_p@hotmail.com)

MusseOlsenJensen sagde ...

Årh den stak måtte godt ligge i min postkasse her på Bornholm, det er sååå svært at finde fedt stof herovre, og det koster en formue at få det fragtet når man køber på nettet hos forhandlere, så det ville bare være lykken hvis jeg blev den heldige <3

Sara Marie sagde ...

Er du vimmer, for en give away! - Og så bliver den endda udtrukket på min datters fødselsdag :) Dét må da betyde held.

Har du set min give away?

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Tusind tak for alle Jeres mange hilsner! <3 Det bliver spændende hvem der vinder!

Prinsesse Suh sagde ...

Jeg er helt klart med, med en masse lodder ;-)

lapappilon sagde ...

hello
please enter my name
kisses
http://lapappilon.blogspot.com/
lapappilon@gmail.com

Hugs
Eva from Serbia

owlicioussisters sagde ...

Fantastisk historie og fantastisk give away smider en bunke lodder i puljen og håber det bliver mig der løber med de skønne klude ;)
Julie

Dyveke sagde ...

Den bunke stof vil jeg gerne vinde! Jeg deltager som fast læser og om et øjeblik med link på min blogroll.
- Dyveke

Quie sagde ...

Jeg vil ligesom de andre hellere end gerne modtage alle de smukke stoffer du nu sender videre ud i verden :)

Karina sagde ...

Sikke dejlige ting der kan blive ud af alt det skønne stof...
jeg vil da også gerne være den heldige :o)

Anonym sagde ...

Lige lige forbi ved et tilfælde. Jeg vil mægtig gerne deltage i denne skønne giveaway.

Heidi P sagde ...

Hopper helt klart også med på denne vogn, og håber at blive en heldig vinder af de lækre stoffer :o)

Ha' en dejlig dag /Heidi

Malene sagde ...

Jeg vil da meget gerne vinde:) Har selv en give away lige nu, så kig endelig forbi:)
Fin historie i øvrigt:)

Anonym sagde ...

Hvor flot ! Held til mig.
VH Kirsten ( klykke@tdcadsl.dk)

inaina.dk sagde ...

Hvor kunne det være lækkert at vinde sådan en bunke:)

TinaLykke sagde ...

Lad mig nu se - først gør du noget sødt for en fremmed dame i nød og så noget sødt for en eller anden heldig læser af din skønne blog... Vil jeg være med til det? YOU BET!!!
Hermed smides så mange lodder som der skal til for at blive den heldige kartoffel ;)
Kh Tina

Maria sagde ...

Ja taaaak! :)

Unknown sagde ...

wauw for en historie og godt med venlige sjæle...

gerne nogle lodder til mig for ville elske at bruge de fine stoffer til noget skønt!!

og jeg linker lige til den fine giwe away på min blog

Frk. Munk sagde ...

Du kan tro jeg også nok skal passe på din fine bunke stof her - den er mere end og meget velkommen her hjemme :-) Jeg linker også fra min blog - du er emget velkommen til at kigge forbi :-)

Rigtig god weekend
Frk.Munk

peteymis sagde ...

Uh, lækker give away. Den vil jeg gerne have fingere i :)

Kh Camilla (camillabroe@hotmail.com)

Charlotte hede sagde ...

Hvor er det en fin historie <3
Jeg vil meget gerne være den glade OG lykkelige modtager af din skønne skønne bunke.
Jeg ved ikke lige hvor mange lodder jeg kan få.
jeg skriver en kommentar (trada)
Jeg bliver fast læser.
og jeg skriver på min blog om din givaway.
Er det så 3 lodder eller ?

Verba_ sagde ...

Hej Camilla.
Meget rart at møde dig.
Hilsner fra Ukraine!
Jeg ønsker at deltage i lodtrækningen.
Jeg vil opfordre dig til at besøge http://shkatulka10.blogspot.com/

Iben sagde ...

Åh hvor en dejlig bunke stoffer du har fået samlet sammen der. Egentlig utroligt du nænner at skille dig af med dem, men jeg kender jo også godt fornemmelsen af at der engang imellem MÅ ryddes ud i sagerne.
He he fast læser er jeg jo allerede og på min blogrulle er du skam også men jeg kan da lige smide et link på til denne skønne give away, så kan der sikkert blive til et lod alligevel? (:

Be My Dragonfly sagde ...

Åh de må meget gerne komme hjem og pryde på mine hylder... smidder lidt lykkestøv og krydser fingre..

VH Rikke

Kindarella sagde ...

Vupti Snupti jeg er med:O)
Er sikker på der kunne komme julegaver ud af dem....

Tenna sagde ...

Jeg er helt sikkert med her. :)

Har tilføjet dig til min give-away side samt tilføjet mig som fast læser.. Så må vi se hvor mange lodder det bliver til. :P

Søs sagde ...

Sikke en sød fortælling. Den gør en helt glad inden i :o) Dejligt at der er så hjælpsomme og omsorgsfulde mennesker :o)

Vil rigtig gerne være med i din give away. Sikke nogle fine stoffer.

Melder mig lige i samme omgang som fast læser på din blog. Den er vildt god!

Marianne sagde ...

Jeg kan da vist lige nå at komme med i puljen af deltagere - melder mig også straks som fast læser af din skønne blog:)

Kristiane sagde ...

En dejlig fortælling. Dejligt man kan hjælpe sine nærmest og glæde andre. Jeg vil gerne deltage i din give away for WOW!!! -og så glæder jeg mig til at følge din blog fremover.

KH Kristiane

Anonym sagde ...

Tack för att du delade med dig av en härlig historia.
Dina tyger skulle bringa mycket glädje hemma hos mig...så de är hjärtligt välkomna hit;)
Jag har länkat och prenumererar nu på din fina blogg.

asiak sagde ...

Weeeeeei, jag vill jätte gärna hamstra till mig den där underbara traven av tyger :)

Ha de tbäst // Kaisa

Julie - Fantasium sagde ...

Dine smukke klude må da hjertens gerne havne hos mig ;-)
Skøn historie - "en fremmed er en ven du endnu ikke har mødt" - ihvertfald er det oftest meget givende for en selv at være venlig og hjælpsom overfor sine medmennesker især dem i nød.

Unknown sagde ...

Disse skønne stoffer, må gerne lande hos mig.

Mette Bundgaard sagde ...

Jeg er frisk på 3lodder
Rigtig fin give away ;-)

Ellen Kathrine sagde ...

ej hvor gavmildt- der er jo for en formue- kan se at priserne kryber betragteligt op ad rundt omkring ;-)
så 3 lodder til mig

Helene sagde ...

Smuk tanke!

Jeg linker, følger og kommenterer - så kunne det være dejligt at være den der blev glædet :o)

Louise sagde ...

Det var dog den meste rørende og skønne historie jeg længe har læst. Hold da op. Tager virkelig hatten af for jer og jeres overskud til at hjælpe andre. Hvor er det flot.... Den slags folk har vi brug for i det her land.

Og sikke en smuk give away eller hvad jeg nu skal kalde den:-)

jeg deltager i hvert med en flok lodder. Fast læser, kommentar og link på min blog.

Ha en super dejlig aften.

KH Louise

Unknown sagde ...

Sikke en dejlig blog og dejlig bunke stoffer:-) Jeg linker gerne til din blog og melder mig under fanerne som fast læser!

Fr. Høll´s skriverier sagde ...

Jeg er med - og glæder mig til forhåbentligt at blive udtrukket.

Bodil (200procent) sagde ...

Dejlig blog og dejlig bunke med stoffer - dem kunne min symaskine godt tænke sig at sætte nålen i! Jeg melder mig fluks som fast læser!
Og sikken dejlig historie om den mystiske kvinde!

Oline Art sagde ...

Ej hvor er det en skøn give away - Jeg ville elske at trylle alle de lækre stoffer om til noget fantastisk:-)

Sine sagde ...

Dejlig blog, som jeg lige har meldt mig som fast læser på. Og fin, fin gave som jeg gerne vil være med til at vinde.

Camilla sagde ...

Hov her tror jeg da vidst ikke jeg har været... Jeg vil da meget gerne deltage i denne smukke give away!!

Super historie også!

Retro Rejen sagde ...

Hvor er det da bare en skøn historie, og hvor er det dejligt i hjalp. Jeg har selv prøvet at stå i den "anden ende" med min kæreste som var kommet slemt til skade, og der var ingen der hjalp. Jeg syntes det er så vigtigt vi passer på hinanden.
Det er en fantastisk blog du har, hvor er jeg glad for jeg fand den.

Tina (Mulles verden) sagde ...

WOW sikke en masse lækre stoffer... ville være så skønt at vinde...jeg er lige startet med at sy igen, så har ikke ret mange stoffer, så de ville virkelig falde i god jord her...
er med på 3 lodder... fast læser. kommentar og link...
krydser alt hvad jeg kan... smil fra Tina

Unknown sagde ...

Sikke en herlig blog du har. og sikke nogle dejlige stoffer, dem kunne der blive meget sjov ud af herhjemme, therid

Unknown sagde ...

Sikke en herlig blog du har. og sikke nogle dejlige stoffer, dem kunne der blive meget sjov ud af herhjemme, therid

Unknown sagde ...

Sikke en herlig blog du har og hvor er det bare dejligt at i tager jer tid til at hjælpe andre.
Det er vel nok nogle flotte stoffer, dem kunne der blive meget flot ud af og datteren vil elske at være med.

Unknown sagde ...

Sikke en herlig blog du har.
Hvor er det dejligt at i tager jer tid til at hjælpe en vildt fremmede, det er der desværre ikke mange der ville gøre.
Rigtig flotte stoffer, de kunne nok gøre glæde ved både mig og datteren

Unknown sagde ...

Undskylder de mange kommentare, havde lidt vrøvl med computeren.

[hadla] sagde ...

Smider en masse lodder i puljen, (4)mangler sååå meget noget fedt stof!

Lena (By Warberg) sagde ...

Sikke nogle skønne farver og stoffer. Jeg melder mig straks som fast læser og glæder mig til at følge dig :)
Linker også til denne giva away på min blog.
God dag.
Kh.

Георгиппия sagde ...

Камила привет. У тебя интересный блог, яркий и позитивный, а еще замечательные работы)))).
Если еще успеваю на розыгрыш, то вот моя ссылка: http://solnce-v-oblakah.blogspot.com/
Приглашаю принять участие в моей "конфетке"

Maria sagde ...

Fantastisk! Jeg snupper gerne en røvfuld lodder (kommentar, fast læser + link, som kan ses her:
http://retfravrangen.blogspot.com/ ).

Glæder mig til at følge dig!

Helle sagde ...

Sikke en fin blog du har. Den glæder jeg mig til at følge.. :o) Og det skønne stof må da meget gerne bo hos mig <3

Pip som Pap sagde ...

Hejsa - dejlig historie med påmindelse om at vi skal huske at tage os af hinanden :o)

Jeg vil gerne deltage og linker også på min blog.

Ha en dejlig dag

*lume* sagde ...

Uh jeg krydser! Jeg melder mig som fast læsere hos dig også ;0) Mvh dorthe

Tamra sagde ...

Ih, vil da rigtig gerne være med, smuk tanke. Knus Tamra

katrynelly sagde ...

wish to have luck to have a piece from such an wonderfull country.
http://katrynelly.blogspot.com/

Unknown sagde ...

Jeg vil rigtig gerne deltage i din give away, den er super fin og tak for god historie.

Therese sagde ...

Lækkert, jeg har meldt mig som fast læser og krydser mine fingre!

Therese sagde ...

Hov så slet ikke det var i går;)