tirsdag den 24. marts 2009

En fuser...men havemøblerne er fundet frem


Hvad skete der lige med forårsvejret? Bedst som som troede det var over os, tog det pludselig en voldsom drejning og i formiddag, da jeg havde afleveret Ida, væltede det ned med sne. Ja det var nærmest snestorm... himlen blev helt grå og mørk og det blev koldt som bare pokker... Giv mig den blå himmel og klare sol tilbage!!


Så riven fik lov at blive i skuret og symaskinen blev fundet frem. Jeg fik syet nogle hagesmækker, som jeg har haft i bestilling nogle dage. Kunne have fortsat ved symaskinen hele dagen. Når først jeg tager hul på det kan jeg lukke mig inde og sy i timevis. Det er måske sådan de føler, dem der har læsning som passion. De koble af med en bog. Det samme gør jeg med min symaskine. Min hjerne skifter spor og kobler fra - lige indtil et nyt mønstre skal indlæres eller tegnes om.

Jeg vil igang med den smukkeste kjole til Laura. Har fundet inspiration i en kjole fra http://www.strawberryflavor.dk/. Indtil nu har jeg fundet det stof jeg vil bruge. En lækker grøn hør kombineret med en gammel 70er dug i en kraftig bomuld, med store blade i grønlige farver. Bagsiden skal være en petroliumsblå babyfløjl, og ærmerne i lilla/hvid småtern. Jeg vil lave den lidt om. Har fundet et mønstre i en gammel mønstrebog, også fra de gode gamle 70er... Ærmerne bliver sådan nogle lidt poseagtige der starter halvvejs ned af overarmen... som jo i forvejen ikke er ret lang på sådan nogle små poder...



Ja, hvor er det egentlig besynderligt, hvordan babyer er skruet sammen! Tænk hvis vi andre strakte armene over hovedet og kun lige fik hænderne 10 cm over hovedet - i fuld udstrækning vel at mærke (: Men deres arme er jo også skruet på... Det er fantastisk! Kan hapse i Laura konstant, så lækker er hun!
Symaskinen står og skriger på at hakke derudad - jeg vil kaste mig over den og se hvad jeg kan skabe...

Ingen kommentarer: