lørdag den 1. august 2009

Grebet

Bøger fanger mig sjældent, jeg falder simpelthen i søvn, desværre! Jeg har altid beundret at nogle mennesker bruger bøger som afslapning. For mig bliver det vist bare en smule for afslappet! De der kan sidde flere timer begravet i en bog og blive fuldstændig viklet ind i bogstaver og en verden langt fra den i sofaen.
Men engang imellem sker det, at jeg bliver grebet. At fotælleren har en særlig evne til at prikke til mig, så drømmeland ikke nærmer sig sit indtræf. Det er lige netop sket for mig med bogen "Man jager et bæst og fanger et menneske". Jeg faldt over den i Netto og husker, da den lige kom frem og jeg tænkte "den må jeg læse", ligesom jeg så tit tænker om mange andre bøger, netop fordi jeg godt gad være en af dem der bliver grebet.
Denne bog er bare fantastisk! Jeg vågnede tidligt imorges, da Chris var taget på arbejde og tænkte "Skal jeg lige snuppe et kapitel inden pigerne vågner". Da de var vågnet læste jeg lidt videre, mens Lauras mannagrød blev lavet og lige om lidt skal hun have sin formiddagslur og Ida ser "Vi på Krageøen" - så kan mor her jo lige læse lidt videre. Så er man da vist grebet lige nu og her! (:


"Indse at Nuet er alt, hvad du nogensinde har."
                                            Eckhart Tolle

Ingen kommentarer: