tirsdag den 6. oktober 2009

Tillykke




Fruens syslerier laver de skønneste sager og jeg bliver så glad af at læse hendes blog og kigge på alt hendes kræs!
Idag handlede hendes indlæg om at samle på noget. Det bragte mig ca. 22 år tilbage i tiden, tilbage til dengang jeg havde mapper med brevpapir. Kan huske min ynglingsbutik i Århus var Søstrene Grene og under den var den skønneste butik med nips og det smukkeste brevpapir. Jeg kunne få timer til at gå derinde! Vælge noget ud, lægge det tilbage for at finde noget endnu smukkere, for dyrt var det og derfor skulle det nøje udvælges. Jeg husker at brevpapiret lå i orden. Det jeg ville bytte med og det der var mit kæreste eje og næppe kunne købes for penge. Da jeg senere i mine teenage år begyndte at skrive på det, var det også kun til ganske særlige venner eller lejligheder. Tror stadig jeg har noget liggende i en mappe på loftet.
En anden ting jeg elskede at samle på var servietter. Min forældre kan nok huske hvordan jeg tapeserede gulvet med alle mine mange forskellige slags, beundrede dem, talte dem og stakkede dem pænt igen. Hvor jeg kom, spurgte jeg efter en serviet, der kunne supplere min samling.
Nu, mange år efter er samleobjekter ikke ret højt på listen. Hvis du spørg Chris, mener han nok at jeg samler alt for meget generelt!
Jeg har længe kigget efter "Christel" tegninger. Synes de er så vidunderlige! Jævnligt har jeg søgt efter dem. Det samme gjorde jeg her til aften på QXL. Jeg faldt over disse to fra 1949. Aktionen udløb om 3 og 4 minutter så jeg tog en hurtig beslutning, bød og vandt! Jeg er så tosset med dem og ved lige hvor de skal hænge! Er ved at lave et lille pigeværelse til Laura og er sikker på de vil passe rigtig godt ind! 


Lige på falderebet vil jeg ønske min dejlige far hjertelig tillykke med fødselsdagen! Jeg håber snart vi ses og kan være med til at fejre ham!

Ingen kommentarer: