fredag den 22. januar 2010

Debut

Jeg ELSKER at fotografere! Sommetider tror jeg det er en besættelse for mig. Tænker næsten altid i billeder og kunne leve med mit kamera på nakken!
Har aldrig gjort i fotografering med flash. Synes det eksisterende og naturlige lys er helt utrolig smukt - hvis blot man er på rette tid og sted... Og synes oftest at en flash ødelægger enhver god stemning...
Meeen, min dejlige bror har åbnet en ny fotoverden for mig! Vi er begge dybt interesseret i at fotografere og sommetider tror jeg vi er en pestilens for vores omgivelser, når snakken rigtig får frit løb omkring alt det tekniske forbundet med det at fotografere, nye ideer, links til diverse foto lærdom og så videre! Jeg er ikke den vilde tekniker... prøver mig altid frem og skal mange gange en lang vej for at nå mit mål.
I dag blev jeg den heldige ejer af endnu mere lækkert fotoudstyr. Portrætbaggrunde, triggers, reflector og en paraply - så er jeg godt hjulpet på vej til at tage portrætbilleder og jeg kan ikke vente med at komme igang!
Chris er efterhånden vant til at få smækket et kamera i hovedet og blev selvfølgelig min første model. Pigerne sov, så der var ikke andet valg (: Men Chris har et utal af ansigter og grimasser, så bliver aldrig træt af, at fotografere ham!





Han havde dog ikke den store interesse i at bruge sin fredag aften på at posere foran kameraet, så jeg måtte gribe i egen barm (er det ikke sådan man sige? hmmm) og rodede lidt med kameraet, for at få den rette skarphed og lys sætning på mig selv og så gik der sving i det, bogstavelig talt!





Jeg håber at kunne indfange pigerne og hvem der ellers har lyst til at lægge ansigt til min fotoverden i flashens tegn!

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Camilla

Flotte flotte billeder!
Du ser skøn ud!

Kærligst Heidi

Mirjam sagde ...

Wow - fantastiske billeder! Det giver en rigtigt god effekt med det rigtige udstyr og det bløde lys den blitz giver :)

mette b sagde ...

Jeg lægger gerne ansigt til! For søren, du laver smukke billeder!

Jeg gad også godt eje et kamera, der kunne noget og som kunne blive en legeplads for mig. Jeg elsker at fotografere.

Kan du ikke fortælle, hvilket kamera du har og give nogle tips til, hvad jeg skal se efter, når jeg skal købe et?

KH Mette

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Hej Mette!

Jeg har planer om at fortælle lidt om mine billeder, hvordan jeg gør, opsætter osv... her på min blog.

Jeg bruger både min Iphone, et lille lomme kamera og mit spejlrefleks kamera, når jeg fotografere. Egentlig er det fotografens egenskaber og fantasi, der i sidste ende bestemmer, hvor gode billederne bliver. Et godt udstyr giver bare lige en ekstra dimension og gør mulighederne flere for gode billeder!

Jeg har et Canon 5D Fullframe. (Startede for 18 år siden med min fars gamle Konica fra 70erne haha)

Har så nogle objektiver ved siden af. Dette er det mest bekostelige men gør også en verden til forskel. Mange tænker "fedt med en linse der sir spar to... virker prof og ser lidt cool ud" Jeg startede med en fast objektiv 50mm blænde 1,8. FANTASTISK objektiv der er til at få for penge (se evt brugte)
Har siden hen fået nogle flere, men jeg vægter et lysstærkt objektiv, da jeg som jeg skrev i mit indlæg er vild med det eksisterende lys. Desværre hænger lysstyke og pris MEGET sammen (Kunne måsk lave et indlæg med lidt basal fotoviden? Lukketid, blænde, Iso osv?)

Tænk over følgende nå du skal ud og købe kamera (synes forøvrigt du ser ud til at have et ganske glimrende kamera?)
* Hvad skal billederne bruges til?
* Hvilke typer billeder ønsker du at tage?
* Hvor stort er budgettet?

Start i det små og øv dig!! Har selv brugt lang tid på at finde frem til det udstyr jeg ønsker mig og lang tid på at spare op. Tror min mand havde foretrukket at jeg havde en billigere hobby haha (:

Du skal endeig spørge!! Jeg elsker at dele ud af min viden omkring fotografering. Glemmer nemlig selv mange ting, når jeg ikke bliver holdt igang!

KH Camilla

Westmose sagde ...

Hej Camilla - altså hvor er det fedt og se dine billeder og jeg vil da lige takke dig fordi du gav mig sparket til at købe et spejlrefleks kamera. Jeg er SÅ glad for det og kunne virkelig også tage billeder hele tide. Første dag vi havde det tog vi over 200 billeder af børnene og alt muligt vi egentlig aldrig har tænkt på at fotografere, og der er virkelig kommet verdensklasse billeder i kassen på den måde. Jeg ville virkelig sætte pris på nogle indlæg (helt begynderniveau) om at fotografere, du kunne jo evt. give os en opgave og dem der har lyst kunne deltage ved at vise billeder ja bare lige en idé :-) God weekend

Unknown sagde ...

Fede billeder... Det må jeg sige.. Jeg elsker selv at tage billeder.. så det er kanont med et godt udstyr..

Jeg vil være vild med et indlæg om billeder, som Camilla taler om.. så afsted med dig Camilla..

God weekend fra C

Unknown sagde ...

jeg har set, at jeg klumrer rundt i navne og besøgende.. opfangende først nu, at det var dig der svarede.. men Camilla - jeg er stadig med på et indlæg om dine billeder.. kram C

mette b sagde ...

Hej igen Camilla, tak for dit input om kameraer mm. Vores er et HP photosmart, som ikke altid kan det, vi vil have det til og vi er i gang med at se på en anden mulighed, så jeg vil elske, hvis du laver nogle indlæg om kameraer, fotoviden, tips etc.
Klem fra Mette

Polkahjerte sagde ...

Så fine portretter! Nå pryder et av stoffene dine allerede en liten vest her i huset.

Natascia sagde ...

Familien fra malling kommer gerne til auning og sidder model! du er fantastisk med et kamera i hånden...

Unknown sagde ...

Du er dygtig : ) Jeg har da indtil flere protrætemner, hvis du skulle have lyst, sig endelig til. Gode billeder af familien mangler vi. Det er lidt svært med os alle 4 og jeg gider ik gå til en fotograf med opstillede billeder på den måde ; )
Du har fået en award af mig : )

Unknown sagde ...

Fede billeder, hvor er du smuk ; ) Jeg med familie lægegr sku da gerne ansigt mm til, vi får jo aldrig foreviget alle 4 og jeg er ik lige til at gå til fotografen og få taget de der sædvanlige kedelige billeder ; )

Unknown sagde ...

Hov, skrev lige 2 gange. Bare slet de to sidste her, havde ik set de skulle godkendes ; )