mandag den 21. februar 2011

Prinsessen på ærten

Min lille niece, som snart ikke er så lille endda, fylder 6 år på mandag. Hun ønsker sig puder til sit nye værelse. Måske er det mere moren der ønsker sig dem, så en anden lille ting har sneget sig ind mellem puderne også. Jeg håber den skralder an så!
Når jeg ser billederne her irriterer det mit øje, at jeg ikke har formået at få hjerterne til at passe sammen i syningen. Hvordan mon man kan gøre det, uden at bruge en hulens masse spild stof?
Jeg vil utrolig gerne på et sy kursus. Sommetider føler jeg ikke, at mit sy kørekort fra 4. klasse rækker længere. Heldigvis har jeg en skøn veninde som er skolelærer og dygtig på en symaskine... vi må have nogle flere sy marathoner som igår, så jeg kan få nogle gode fif!

4 kommentarer:

annicken_j sagde ...

sa deilige puter!!! *LOVEIT*
neis, det er vel ingen som tenker over om hjertene i kanten passer sammen eller ei!!!

Villa Ko sagde ...

Det ses jo ikke, når puden står op. Men en anden gang kunne du lave et fold i stedet for en søm. Altså lade for- og bagside gå ud i eet og så bare folde, hvis der er mønster som her du ikke vil bryde :-)
Jette / Villa Ko

Ditte sagde ...

De er fine!
Så fik du brugt noget af det lilla elefantstof, som vi var så heldige at få billigt :-) Mit blev brugt til for og lommer på en kjole til niecen...

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Tusinde tak piger. Villa Ko, det er rigtigt som du siger. Det vil jeg huske til næste gang!
Ja Ditte, selvom jeg har meget stof der får lov at ligge lidt for længe på hylden så får jeg det altid brugt med tiden.