søndag den 25. september 2011

Æ

Ida er i gang med at lære vokalerne i skolen og det har været en fornøjelse at sidde og hjælpe hende med at finde ord der begynder med de forskellige bogstaver. Første dag var det A (Surprise!) Og netop denne dag havde Ida nogle venner med hjemme fra skole til fødselsdagshygge. Under aftensmaden sidder vi og taler om ord der begynder med A. De kommer med mange gode og da de begynder at løbe tør for ideer, ja så prøver jeg at slå til! Det gik knap så godt, for var fuldstændig blank! Så kommer det alligevel fra mig "Askebæger". De kigger underligt på mig og jeg skynder mig at sige "Nej, det var måske ikke et så godt ord". Jeg opfordre bare ungerne til at begynde at ryge, hmm...
Nå men i dag er hun nået til bogstavet Æ. Æsel, æg, ælling og æble... Ida skrev, tegnede og farvelagde. Jeg hoppede med på vognen og lavede ægge -og æblekage til vores skønne to gæster som kom på besøg! En herlig tøsesøndag - jeg ææælsker den slags dage!





Ida har de sidste par dage fået lov at fotografere lidt med mit kamera... Ja, altså det der kamera på størrelse med hendes hoved og med en vægt som en halv af hendes størrelse, men hun gør det nu meget godt (:

6 kommentarer:

Iben sagde ...

Mums. Aij hod lige op med at friste. Jeg sidder her og får totalt lyst til sådan en gammeldags æggekage og ja en æblekage til at sætte trumf på bagefter ville bestemt heller ikke være af vejen (: Rigtig dejlige billeder. Hvor ser der bare hyggeligt ud hjemme hos jer. Ligner et sted der må vre rart at komme på besøg (:

Anonym sagde ...

Sikke en omgang tøsehygge ...... Ida er da super til at fotografere.

KH Mormor

Unknown sagde ...

Vi fik også lige bikset en æblekage sammen igår, mums:-) Der er da vist gemt en kommende fotograf i Ida!

Cecilie sagde ...

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om børn nu egentlig kender til askebæger. Jeg kender faktisk ikke nogen der ryger indenfor længere, så askebæger er vel en uddøende race :)
Gad vide hvad de små så laver i billedkunst af ler?

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Jaaah æggekage og æblekage går altså aldrig rigtig af mode!
Hahahaha Cecilie... ja nu laver de bare ulykker i billedkunst (formning som det hed da jeg gik i skole). Vi må hellere få rygning ind i stuerne igen. Så havde man også grund til at tapetsere noget oftere... ahhh føj, dejligt rygningen er rykket udenfor.

Anonym sagde ...

Det var bare en SKØN dag!!! <3