fredag den 6. juli 2012

Tallerken tosset

Jeg har en svaghed for tallerkner (og kopper og sukkerskåle og glas og...). Min dejlige veninde Tina har lært mig, at når jeg åbner en skuffe eller et skab i køkkenet, så skal der ikke være noget jeg vil vælge frem for noget andet. Jeg skal være tosset med det hele! Det første jeg så gjorde var at smide alt det ud som intet sagde mig. Det var blandt andet alle mine dødkedelige hvide tallerkner, i dybe, små og store størrelser. 
Siden da har jeg samlet tallerkner og efterhånden er det blevet til et helt sæt - sæt på min måde, for der skal ingenting passe helt sammen. Jeg får kvalme, hvis det matcher for godt sammen og det dur jo ikke, når jeg skal til at sætte tænderne i en lækker svinemørbrad tilberedt på grillen, naturligvis først kælet for i en hjemmelavet marinade (Kødet må sømanden tage æren for - jeg spiser det bare med velbehag!).
Ummm får lyst til at grille, men himlens skyer er ikke enig med mig. De har lukket op for sluserne, men der findes nu heller ikke noget mere hyggeligt end sommerregn!
Der er bare noget ganske særligt ved at spise et måltid af en smuk tallerken... selv en flad ostemad bliver lidt ekstra lækker.


11 kommentarer:

Arlianas sagde ...

Det passer da meget fint sammen i farverne :0)

Anne-Mette sagde ...

Uhh forstår sagtens din passion. Den i midten har jeg også og et lille fad og en stor skål. Den store skål købte jeg forleden på genbrugen til 20,- det er altså et fund.

Jeg fik da også lyst til at grille men hos os er det krydret laks der ryger på grillen - i regnvejr..... Det er skønt at have ferie :-(

Kh. Anne-Mette

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Karen... Ja det passer sammen på den skæve måde. Det er mere sæt jeg ikke er så pjattet med (:
Anne Mette, det var et fund du gjorde dig der. Dem der er i antik butikker er rimelig dyre! Mums, laks det lyder dælme lækkert og sommerligt!!

Irene sagde ...

Sådan har jeg det osse. Ved mig er det glas (alle typer både drikkeglas og flotte emballageglas - har meget svært ved at smide nogen ud) og tallerkner.
Jeg er spc vild med de blå mønstret.. (sikke en flot samling du har) er ved at samle forskellige til Huset i Sverige.
Men det skal helst være nogen der kan gå i opvaskeren for det er min mand der står for opvasken og han gider ikke det der ikke kan komme i maskinen. ;o)

Anonym sagde ...

En fryd for øjet alle disse skønne blomstret tallerkner:)

Anonym sagde ...

En fryd for øjet alle disse skønne blomstret tallerkner:)

Emilie Fauerskov sagde ...

Så skønt at læse det her indlæg ... ! Tallerkentosserier er ikke til at kimse ad - især fordi man bliver så sindsygt glad, når der er plads til at alle gæster kan få en favorit ;-)

Joan sagde ...

Faktisk så småt gået i gang med lignende transformation af køkkenstellet.Hvor er de smukke dine tallerkner

ulla sagde ...

Sådan skal mine tallerkenstabler også helst se ud. Jeg arbejder stadig på det og har derfor også de der, helt dødsyge hvide tallerkner, til de gange der kommer mange gæster. Synes et bord ser fantastik ud, med alle de forskellige farver og mønstre:-)

Loppelækkerier sagde ...

SMUKT!!! Elsker dem alle :-)

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

En lille skøn ting ved at have forskellige tallerkner er jo også at går der en så ødelægger det ikke "stellet". Det er træls når en ynglings går i stykker men så har man været glad for den så længe det varede og så giver det blot anledning til at gå på loppejagt igen (: