lørdag den 4. april 2009

Se hvilken morgenstund


Se, hvilken morgenstund,
solen er rød og rund,
da er gået i bad,
og jeg spiser ostemad.
Livet er ikke det værste man har,
og om lidt er kaffen klar.


Blomsterne blomstrer op,
der går en edderkop,
fuglene flyver i flok,
når de er mange nok.
Lykken er ikke det værste man har,
og om lidt er kaffen klar.


Græsset er grønt og vådt,
og bierne de har det godt,
lungerne frådser i luft,
ah, hvilken snerleduft.
Glæden er ikke det værste man har,
og om lidt er kaffen klar.


Sang under brusebad,
hun må vist være glad,
himlen er temmelig blå,
det kan jeg godt forstå.
Lykken er ikke det værste man har,
og om lidt er kaffen klar.

Når jeg læser dette digt af Benny Andersen så kommer Poul Dissings stemme automatisk ind i billedet. Jeg er ikke særlig vild med ham Poul. Han både lyder og ser lidt retarderet ud...hmm. Egentlig fint nok, for er jo vild med de lidt skæve eksistenser, men der er bare noget ved ham...grggghh. Jeg er nu ret vild med digtet... Det gør mig glad - også selvom jeg ikke drikker rigtig kaffe.

Ingen kommentarer: