torsdag den 6. august 2009

Så blev jeg storesøster

Jaah, man tror det nok ikke, men det kan faktisk lade sig gøre at blive født lillesøster men ende med at være både lille og storesøster. Det er sket for mig!
Ida er i den grad optaget af rollelege for tiden. Oftest er hun moren, Laura baby, Chris far og jeg storesøster... Faren går mest på arbejde og sover, hmm. Det nyeste er at han er død fordi han er blevet skudt. Meget dramatisk synes jeg da... Nok ikke lige noget der skal i en psykologs hænder. Sådan en vil straks vende op og ned på vors ellers harmoniske datter. Moren er tit en lidt bestemt dame, der vil have tingene skal være iorden og hun slæber rundt på den stakkels baby, op i sofaen, ned igen, rundt på tæpper... det er et herligt syn!
Ida har været på sommerferie med farmor nogle dage. Ren succes, men synes der sker så meget med hende på kort tid. Jeg har sagt det mange gange før, men hun er bare ved at blive så stor. Ikke kun i bogstavelig forstand, men i de ting hun siger og gør. "Mor, jeg tænker sådan på om du vil læse en bog for mig" Hun er nemlig blevet en lille pige der tænker og overvejer tingene, udforsker og suger alting til sig. Tænk hvis vi andre voksne udviklede os i samme fart. Så ville vi jo blive kirurger i løbet af et par år (:
Hmm, nu jeg nævner kirurg, så kan man sige jeg agere som dette de her dage. Er ved at fikse en gammel Trip Trap stol. Indtil nu har jeg kun fået den slebet ned. Så skal den males i en farve jeg ikke helt har bestemt mig for endnu og så vil jeg tapesere den på siderne... spændt på resultatet! - vi får se!

Ingen kommentarer: