tirsdag den 8. september 2009

Comeback

Jeg åbner terassedøren og som en dag i juni kommer varmen mig i møde og omfavner mine efterhånden halvblege skuldre. Sommeren har fået sit comeback og jeg kan slet ikke få armene ned!
Jeg ved det er på lånt tid, det fortæller kalenderen mig, men jeg er ligeglad. Jeg nyder solens sidste varme sommerstråler nu og her.
Det er lidt ligesom med gamle mennesker. De får tit og ofte en opblomstring inden de takker af. Det samme må jeg sige om blomstrene i haven og varmen fra oven.




Jeg går ud på græsset i strømpefødder. Her mærker jeg, at det ikke er længe siden regnen har været forbi. Smutter ind og tager badesandaler på, for ud det skal jeg!
Går rundt på vores lille frimærke, som jeg ikke kunne ønske mig ret meget anderledes, måske lige, at den var en anelse mere velplejet, men den udtrykker det sted vi er i vores liv lige nu, Chris og jeg. Et par halvtravle forældre med to små piger, arbejde og ikke så meget fritid, som vi måske kunne ønske os, men hva, solen skinner!




Jordbærene er begyndt at blomstre - total forvirring. Mariehønsene nyder stadig godt af de grønne og nok lusede blade og mod al forventning er der alligevel kommet hindbær på busken. Dem skal pigerne med ud og plukke, når de kommer hjem i dag!
Det er utrolig hvilken kraft solen kan have på os mennesker. Den gør os glade og stærke, men er samtidig så utrolig lunefuld. i det den formål at spolere en hel masse!
Lige nu kan intet spolere min dag, jeg er glad, fordi jeg lige har overlevet en ordentlig omgang maveinfluenza og fordi solen skinner!



Ingen kommentarer: