tirsdag den 9. februar 2010

Støvregnen vækkede mig...



De seneste dage har jeg arbejdet på et maleri. Da jeg startede synes jeg det kørte derudad, men blev afbrudt af klokken og lagde det fra mig nogle dage. Da jeg vendte tilbage gik det hele galt! Farverne, motiverne... intet harmonerede og jeg blev gal og kastede en masse sort maling på det og gik i seng. Det fik lov at stå og tørre en tid og da jeg vendte tilbage var jeg på den igen! Jeg er simpelthen blevet så tilfreds med resultatet!
Jeg er dybt berørt at situationen på Haiti. Det virker absurd at vi herhjemme rager til os, mens de et andet sted i verden mister ALT! 
Jeg kunne godt tænke mig at sælge mit maleri og donere hele mulevitten som en lille dråbe i det store hav. 
Hvor mon man kan gøre den slags??


Ramt af et lynnedslag,
støvregnen vækkede mig,
starter med mig selv i dag,
hvor viljen er, er der en vej,
et skrøbeligt fundament,
så nemt ramt af det sorteste 
uheld,
jeg vil hente himlen ned til dem,
hvis kræfter ikke rækker selv.

4 kommentarer:

Marlene sagde ...

Hej.
Har fulgt lidt med på dine sider på det seneste, kan ikke huske, hvor jeg så et link...
Jeg er helt vild med dine billeder, hvor er du bare kreativ, og hvor er det en smuk tanke, at donere pengene videre!
Må jeg ikke prøve at høre dig til, hvordan du laver disse billeder?
Venlig hilsen
Marlene

Lone Jensen sagde ...

Wauuuw!!! Jeg synes det er superfedt det maleri, fuld af energi. Staaende applaus :)

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Hej Marlene

Tusind tak!
Jeg har malet dette billede af flere omgang. Har arbejdet skiftevis med acrylmaling, servietter og lak.
Normalt bruger jeg aldrig pensel når jeg maler men det har jeg benyttet her.

Tusind tak til dig også Lone. Jeg er også blevet rigtig glad for maleriet og ved ikke helt om det ender med jeg selv køber det (: Har lag tdet på et par aktionssider og lader det lige stå en tid, for at se om det kan indbringe lidt (:

God weekend til jer begge!!

Anne Dorte sagde ...

Hej Camilla
Det er et FANTASATISK maleri og jeg bliver virkelig rørt, ramt og rystet, når jeg ser på maleriet. Gåsehuden vælter frem! Din tanke om at donere til Haiti, er SMUUUUUK!!!!!
Kh Anne Dorte