lørdag den 15. maj 2010

Dagens bommert

Her er opskriften på den LÆKRESTE chokoladekage! (og nok også mest usunde, men skal man have kage eller ej?)
1 stor bradepande
600 g smør
800 g sukker
8 æg
300 g mel
ca. 20 spsk kakao
4 tsk vanilliesukker
300 g mørk god hakket chokolade
Pisk sukker og smør. Pisk æg. Rør æg i smør og sukker. Tilsæt resten. Bag ved 175 grader i ca. 30 min.


Min gode veninde Pia, som er fabelagtig i et køkken har givet mig opskriften og jeg var egentlig ret sikker på, at jeg ikke kunne gøre kagen helt efter, jeg fik ret!
Jeg glemte så melet... næsten som, at bestille en cheeseburger uden ost. Tak for ingenting!! Resultatet lignede - døm selv (: HUNDELORT!
Jeg tog hele skidtet og kastede i en skål, tilsatte melet, et par æg mere og lidt mælk og så i ovnen igen... nu dufter den deeeejlig, ligner stadig en hundelort... mon den smager lige sådan? Det får i svar på senere!

5 kommentarer:

Julia Hausfrau sagde ...

Ha ha ha! Men det lyder nu som en lækker kage, og jeg er jo lidt af en choc-o-holic, så den skal næsten prøves. Tak for opskriften :)

Julia Hausfrau sagde ...

Har lige været inde og kigge på din trendsalesprofil, med henblik på retrostof bytte. Jeg er ret vild med et brunt med turkise store blomster på, som du har i stofpakke 1. Har du mon det i lidt større stykker? Ellers er jeg mest til blå, grønne og pastel stoffer. Send gerne en mail til mig, hvis du har noget i den dur ;)

prettybydesign@post.com

Anonym sagde ...

HA HA HA, men bare den smager af chokolade - så kan den da ligne så meget hundelort den egentlig vil :-) Helt ærligt, den skal jo ligesom spises ikk, den forsvinder, og det eneste man bagefter husker var smagen.

Bon appetit

KH Maria.


Ps: måske du helst skal servere den for børn og blinde mennesker.

Anonym sagde ...

haha hvor er du sød!!! Det ser GUF ud men nok ikke lige noget mine hofter kan klare:( KRAM

Fru Melgaard sagde ...

Håber den smagte godt.... Trods alt:o)