torsdag den 28. juli 2011

Et eventyrligt Norge

Dråber på en teltdug har en helt særlig beroligende effekt på mit øre. Jeg lukker øjnene og drømmer mig hen til et eventyrligt sted, hvor vandfald efter vandfald gør de enorme bjerge dramatiske og levende. Bjerge der udstråler en ualmindelig råstyrke og barskhed, som vi mennesker aldrig rigtig vil kunne få magten over. (og gudskelov for det!) Det er lidt skræmmende men dog mest smukt og fascinerende. Hvor naturen ses i dens reneste form, hvor blåbær vokser vildt på bjergsiderne og kilderne er så klare at selv det skrøbeligste spædbarn kan drikke heraf. 
Når natten falder på, daler de hvide skyer ned fra himlen og ligger sig som en blød dyne om de kantede bjergklipper, der står solidt fast i de dybe fjorde.
Jeg åbner øjnene og griber efter lynlåsen i teltdøren. Der er endnu ikke mørkt. Kigger på mit ur, klokken er 3. Det er nat, men mørket har forladt dette eventyr.
Jeg skal tisse. Hvorfor skal jeg altid tisse flere gange på en nat, når toilettet er udenfor rækkevidde? Efter jeg har trådt af på naturens vegne er jeg lys vågen. Mit blik er fuldstændig forstenet på det landskab der ligger lige for næsen af mig? Drømmer jeg? Nej! Jeg griber mit kamera og begynder at fotografere, for bedre at kunne huske det som virker fortryllende på mig. 
Sommetider er ord overflødige. For ikke at ødelægge noget lader jeg billederne fortælle resten...
 Disse to billeder er taget kl 3 om natten
























12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fantastiske billeder.

Lenesquilt sagde ...

Hej. Hvor i Norge er du henne på disse billeder. Er
selv lige kommet hjem fra Norge i mandags, smukt land.

Retroknappen sagde ...

Fantastiska bilder!! Jag vill åka dit! Var i Norge är det någonstans?

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Norge er fortryllende! Hamrende dyrt men hold op hvilket gæstfrit folkefærd!
Vi fløj til Bergen, hvor nogle af billederne er taget. Så sejlede vi med Hurtigruten herfra op gemmen Geiranger fjorden hvor vi vandrede i bjergene. Videre herfra sejlede vi til Valldal, kørte til Trollstigen, Åndalsnæs og sluttede af i Ålesund.
Hvor har du været i Norge??
Retroknappen... Undskyld men jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver?? (:

Ditte sagde ...

Fantastiske billeder! Hvor er det smukt!

Anonym sagde ...

Flotte billeder - kommer som perler på en snor når man ser din blog !!

Mor

Anonym sagde ...

Hvor er naturen dog smuk, det er nogle helt fantastiske billeder du har taget.

Tinna Borchmann Budtz

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Tak begge to! Nu er Norge også meget taknemlig at fotografere!

Anonym sagde ...

Kunne ikke med mit idiotkamera præstere sådanne flotte billeder som dem du har snuppet ;-)

Mor

Anonym sagde ...

Sidder og sluger alle billederne, ser dem om og om igen, de er simpelhen så smukke,noget alle burde opleve, kun sammen med den man holder af, alene uden børn, præcis som du og Thomas gjorde.. det må virkelig have været en helt uforglemmelig oplevelse..

Majken

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Tusind tak!
Ja det var virkelig en oplevelse udover det sædvanlige! ♥

Lenesquilt sagde ...

Hej. vi var også et smut omkring Bergen, og endte så i Lærdal, hvor det desværre begyndte at regne ind i campingvgnen, så vi vente næsen hjemad.