torsdag den 22. december 2011

En sød veninde med sur dej

Hvor er det en gave at have en veninde, kun få hundrede meter fra mit hjem. Jeg smutter lige forbi en eftermiddag med pigerne, bare fordi. Eller når hun en aftenstund banker på min dør og jeg skynder mig at lave en kop varm café latte, for at holde på hende - så vi kan sludre og vende alverdens emner. 
Til aften stod hun dér. Og i hånden havde hun den fineste julegave bestående af hjemmelavet appelsinmarmelade, te, det fedeste krus med viskestykketern, hjemmebagte vaniljekranse, en bageform og... tadaah sur dej. Jeg kommenterer jævnligt hendes bagværk, når det står og lumre. Nu er det min tur til at kaste mig ud i den sure dej, som ender med at blive en sprød og kernet lækkerbisken. Jeg håber ikke det kommer til at gå som med strikketøjet... Det bliver det muggen før tid af (:
Lige nu er jeg hverken sur eller muggen - jeg er bare glad!





5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sådanne veninder er guld værd. Min alle bedste/knuselskelige veninde bor en hel times kørsel herfra og vi snakker tit om at en af os må flytte tættere på :-) Jeg ville ønske hun boede lige om hjørnet så jeg også kunne besøge hende -bare fordi-

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Så er det godt telefonen er opfundet! Det er ikke helt det samme, men en af mine skønneste veninder taler jeg næsten i telefon med dagligt... Det skal jeg - bare fordi!

Louise sagde ...

Åh Camilla - min veninde som jeg skrev om igår, boede jeg også lige ved siden af inden vi flyttede til provinsen - og jeg SAVNER bare at kunne smutte forbi hende. Snakker også med hende hver dag bare fordi.
Men hvor er det dejligt med sådan en skøn gave. Gad godt vi to boede tættere på hinanden..... Måske det kommer en dag :-)

Anonym sagde ...

WAU sikke en gave!!! Hold fast hvor skønt, betænksomt og personligt. Godt du har hende:) Glædelig jul min dejlige veninde - glæder mig til at se dig igen!<3

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Louise: Det ville være sååå skønt hvis vi lige kunne rende sammen - bare fordi!

Søde Tina: Indlægget kunne jo have været om dig. Du er nemlig også gemt godt inde i mit hjerte! Kram til dig min skønne veninde!