fredag den 20. januar 2012

Indbringende fødselsdag

Det er slet ikke så forfærdeligt at blive et år ældre, selvom jeg godt gad at kunne stoppe tiden...
I onsdag fyldte jeg 34 år og Ida har længe ønsket, at jeg den da skulle med hende i skole. Som lovet så gjort og det var en sand fornøjelse at følge hende en hel dag i skolen. Jeg er intet mindre end imponeret over lærens tag på ungerne og hvad 25 elever kan i 0. klasse. Jeg mindes at jeg selv syede en pude ud af en gulvklud og ellers kun legede. Men egentlig er det vel også det børnene oplever her. De leger sig til læring. 
Nå, men Ida fik selvfølgelig gjort klar at det var min fødselsdag (Jeg ved ikke om hun havde en forhåbning om at jeg ville dele slik ud?), og det fortjente en fødselsdagssang. Jeg valgte GUITAR og én af drengene sagde højt. "Du får en ROCK GUITAR". Så blev der ellers sunget og givet den på luft guitar for fulde skrald efterfuldt af et højt hurra.. Kan man ønske sig det bedste på sin fødselsdag?
Min kæreste, sømand T. Manden der er romantisk 360 dage om året. Han glemte simpelthen min fødselsdag!! Ja, hvad er det da for noget?! Da jeg vågnede onsdag morgen var der en mail fra ham. Jubii tænkte jeg, men i den stod "Skaaaaaat. Tror du jeg kan få tid hos tandlægen når jeg kommer hjem. Det er snart halvandet år siden sidst, og en anden ting er at mit tandkød klør. Puuh jeg savner dig i nat". "Jeg skal få dit tandkød til at klø" tænkte jeg! Jeg skyndte mig at ringe til tandlægen og bestilte tid til både dobbelt rodbehandling, tandudrykning, krone og bro (Han er vel styrmand så bro skal der til!) UDEN bedøvelse vel at mærke!
Han blev selvfølgelig tilgivet, da han ringede ud på Brasiliens nattetimer og sang fødselsdagssang. Det var nu lidt synd, for han havde allieret sig med den øvrige besætning dagen forinden for at de skulle synge, men så glemte han det. 
Hvis han ikke var tilgivet , så blev han det ihvertfald, da blomsterbudet stod foran min dør med den største buket blomster jeg nogensinde har set... 
Jeg vil nu alligevel hellere have haft ham leveret ved døren, men det må vente lidt endnu. Indtil da vil jeg nyde de skønne gaver jeg fik af min dejlige familie og veninde.



3 kommentarer:

Ulla sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen, søde Camilla.
Uh, nogle lækre ting du fik skrabet sammen ;o)
Knus Ulla.

Marianne sagde ...

Tillykke, tillykke! :)
Sikke en anderledes og spændende fødselsdag med din datter og hendes 0.klasse!
Flotte blomster!

Bodil (200procent) sagde ...

Et sent tillykke herfra!! Lyder som en dejlig dag trods glemsom styrmand :-)) Og jeg skal da love for at han fik rådet bod på glemsomheden med den fantastiske buket blomster!
God mandag!!