søndag den 12. april 2009

Barnesang og klokkeklang


Jeg sidder i stuen og nyder Ida synge...Hun har lige været i bad og derude gav hun den hele armen. Nogle af sangene genkender jeg, andre er vist selvopfundne for der indgår Freja, Nana, Laura, Zofie, Josefine, Julie, Andreas, Fiona og mange af hendes andre gode venner. Det er herligt at høre på, sådan en påskesøndag morgen.
Lige for tiden leger hun med ordene og sætter melodi på. Jeg er sikker på, at det er et udtryk for glæde... måske over at sommeren er på vej og hun nu tilbringer størstedelen af sin vågen tid i den friske luft.
Laura står her ved siden af mig og bider i bordkanten... uden en eneste tand. Hvornår mon de små bisser titter frem? Samtidig med at blomster og blade springer ud? Er der overhovedet nogen garanti for tænder? Hun er så sød, når hun stikker i et tandløst smil, men det vil være synd, hvis det samme er tilfældet, når hun bliver 18...hmm
Nu vil jeg igang med dagens fornøjelser, som i dag blandt andet består af dåbs fotografering af lille Holger. Han skal foreviges i sin fine dåbskjole sammen med sin stolte familie. Jeg håber ikke klokkerne går ligeså meget amok, som de gjorde igår. De ringede i 30 stive minutter og det var ikke bare den traditionelle diiing, diiing, diiing... det var i et belastende og stresfremkaldende hurtigt tempo, så slemt at vi næsten var enige om at gå over og vride klokkeværket rundt på Klokkeren...
Turen går bagefter mod Århus, hvor påskefrokosten venter os. Der er ikke noget som, at komme hjem til mor og få hendes mad, det slår aldrig fejl!

God påske siger jeg bare...

Ingen kommentarer: