mandag den 11. maj 2009

Kort-slutning...

Ufatteligt hvordan alting kan vende 180 grader på et split sekundt. Det ene øjeblik en ganske stille og rolig søndag, dog med en lille varm trold hængende på armen. Et eller andet sted er det så hyggeligt, selvom det aldrig er sjovt med et syg barn. Men det er ikke hver dag, at jeg bare kan nusse en af mine små piger, oftest skal der ske en hel masse. Børn er jo en livlig størrelse.
Det næste øjeblik har situationen ændret sig til total kaos og alverdens angst - for det værst tænkelig en mor og far kan blive udsat for, nemlig at miste sit barn.
Det hele gik så stærkt. pludselig var du væk og jeg kunne slet ikke kalde dig tilbage... De næste 10-15 minutter føltes som timer og jeg troede aldrig ambulancen ville nå frem. Da jeg sad med dig i mine arme og du begyndte at blive blå var det som om en film passerede inde i mit hoved, den værste film nogensinde! Jeg var angst som aldrig før.
Endelig begyndte du at få dine røde læber tilbage og jeg var lettet... du må aldrig gøre mig så forskrækket igen! 
Efter alt for mange stik i din lille krop blev du lille Laura igen, dog med forgrædte øjne og temmelig omtumlet - forståeligt nok! 
Vi to tilbragte et døgn i isolation, da det ikke var så godt, hvis hele børneafdelingen skulle få de sidste af dine skoldkopper, selvom de næppe vil hoppe af dig... Du var ikke meget for at falde i søvn i en fremmed seng, men jeg tænkte, at jeg kunne klare alverdens tummel fra din side, havde oplevet dig ligge alt for stille.      
Tilbage er vi, i trygge og velkendte omgivelser - her har du det bedst! Forberedt, hvis det skulle ske igen, men ber en lille bøn til at det var et enestående tilfælde. En lille dame som dig kan man slet ikke få nok af!




2 kommentarer:

Pia sagde ...

Ja, livet er skrøbligt.
Heldigvis er små lækre unger med gode kinder solide og holdbare :-)
Godt I er tilbage og på vej i form, I er ikke til at undvære.

Ulla sagde ...

Uha Camilla, det lyder sörme ikke som en rar oplevelse! Jeg kan forestille mig, hvilke tanker der er gaaet igennem jeres hoveder i de kritiske minutter.
Godt at alt er godt igen, og at lille Laura har det godt.
Knus Ulla.