lørdag den 9. maj 2009

Jackpot

"Sats dit liv"

Hjemvendt fra en noget utraditionel gudstjeneste. Jeg kan faktisk ikke mindes at have være til en gudstjeneste der har fanget mig så meget som den i dag. 7 konfirmander, to præster og en kirke fuld af mennesker - der gad lytte.
De talte blandt andet om, at livet er som en tur til Las Vegas. Man kan vælge at satse - med den viden at man kan tabe og miste det hele. Men kun ved at satse har man chancen for at få tredobbelt jackpot. 

Det er den følelse jeg havde, da jeg fødte både Ida og Laura -  JACKPOT! Det var nok ikke lige det ord der lå på mine læber dengang, men i dag fik jeg sat ord på.
Jeg tror de forældre der var i kirken og så deres børn blive konfirmeret, sad med den følelse i kroppen igen.

Livet er vel et stort spil, hvor man engang imellem bliver slået hjem, må melde pas, satse og enten tabe eller vinde! 
- Jeg tror jeg lægger mig en 7-kabale inden jeg går til drømmeland - sweet dreams derude i lille Danmark.

Ingen kommentarer: