mandag den 18. maj 2009

Mon himlen revner?


Jeg fik lige plantet tre potter maguritter, sået basilikum og nogle andre fine blomster jeg ikke kan huske navnet på, pottet jordbærene om og sået ærteblomster, der skal sno sig op af pilehytten... Da det sidste frø var sået trak en stor og væmmelig sort sky ind over Auning og så meget mistænksom ud - mon den snart slår revner og kaster store fede regnstråler ned over mine nyplantede sager? Den skal være velkommen, for jeg er vel efterhånden en bette bondeknold der higer efter lidt vand til mine afgrøder.
Nu skal stegen i ovnen. Farmor kommer til mad og hvad er mere tiltrængt, når man er hjemvendt fra Indiens fattige gader, elendige opvaskevand til suppe og luftsyge på Mount Everst - selvfølgelig en dansk svinekam med sprøde svær, hvide kartofler, brun sovs og rødkål... nam nam siger jeg bare!  

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det var så dejligt med flæskesteg og specielt i jeres selskab,jeg føler mig meget forkælet.