onsdag den 10. juni 2009

En regnsom dag


En mørk dag, hvor solen ihærdigt har prøvet at kæmpe mod regnen - men oftest forgæves.
Jeg havde bestemt mig for at blive indenfor og hygge i Lauras selskab og måske få taget hul på den buksedragt, som efterhånden har samlet lidt for meget støv ved bare at ligge og vente på at blive klippe i stykker og syet til en model på størrelse med Ida. Jeg nåede da at klippe stoffet og zigzagge alle kanter... hmm.

Laura har ikke sovet så godt i dag. Hun er ikke vild med sin barnevognssele. Tror det er traumer fra sygehuset, hvor tre læger holdt hende fast, da hun fik taget den rygmarvsprøve. Har på pædagogisk vis prøvet at fortælle hende, at hun skal spændes fast for ikke at falde ud... hun glor bare og stikker i et hyl. Så en enkelt time er det blevet til på skjoldet. Det er ikke meget, når damen plejer at snuppe både 3 og 4 timer i løbet af en dag. Men man kan jo ikke få det hele. Hun er begyndt at sove fra kl. 19-6 og det er simpelthen den rene svir.
Men en hel hjemmedag blev det ikke til. Rugbrød og mælk var en mangelvarer, så vi gik i Kiwi og rundede lige ostemanden og fik en af hans helt fantastiske Hollandske Gaudaer med hjem. Pludselig væltede en sort sky ind over Auning og jeg satte i rask trav og nåede også kun lige ind i Fælledparken inden regnen igen fik taget livet af solen... Jeg elsker regnvejr, men kun indefra og så er det godt at jeg har nogle smukke blomster stående fra vores bryllupsdag der til enhver tid kan lyse det hele op. 

Ingen kommentarer: