mandag den 8. juni 2009

Giv mig sommeren tilbage

Synes det er den helt forkerte retning sommeren bevæger sig!
Som vejret var i pinsen og et par dage forinden... bring det hid - lad os få meget mere af den slags! Imorgen har de lovet 10mm regn. Det dur bare ikke her midt i juni, hvor sommeren burde være på sit højeste. Øv bøv, men mon ikke det gode vejr vender stærkt tilbage?
Forleden var vi i Ålborg, Chris og jeg - og bette Laura naturligvis. 

Bilen skulle til service og ventetiden kunne vi jo snildt udnytte i centrum af Ålborg. Sikke en hyggelig by! Vi fik spadseret op og ned at strøget og nydt en øl på en hyggelig café. Ved ikke om der var kommet andet end øl i Chris´men han skyder ihvertfald et billed af mig - pænt ved siden af - men det afhænger selvfølgelig af, om jeg skulle have været i centrum eller ej (:

Lørdag fik vi en lille bitte smagsprøve på sommeren igen. Ikke at det var bagende hedt, men kunne man finde en plads, hvor vinden ikke blæste Djurs sommerland helt omkuld, så var det faktisk ganske skønt. Vi var i "Lilleputland" i intet mindre end 4 timer. Tror vi kom omkring 1/3 af sommerlandet fra klokken 10-18. Nana sad vel 45 minutter i børnekarusellen og tog sig også en lur på et tidspunkt, men af, det ville den lille dame ikke!

Ida og Freja gav den også gas og var ikke bange for ret meget. Ida prøvede Vikingskibet tre gange... første gang græd hun, men det holdt hende ikke tilbage for at tage en tur mere - endnu en grådfyldt omgang... Tredje gang er lykkens gang og den tog hun uden tårer, men som hun sagde da hun kom hjem "jeg var LIGE ved at græde mor, men gjorde det ikke".

Nu står den på mandag igen. Min barsel er slut og virkeligheden ude i marken står for døren, hvis altså nogle af mine ansøgninger giver gevinst! 
Men indtil da, vil jeg have sommeren tilbage og nyde hver en solstråle og livet her - midt på Danmarks næsetip.

Ingen kommentarer: